VERKKOKAUPPASANASTO – etsi ja kirjaa vastaukset!
Display-mainonta = Visuaallista mainontaa, eli kuva-, animaatio- ja videobannereitaRe-targetointi = Display mainonnan kohdentamista henkilön toiminnan perusteella. Sivuilla käyneelle voidaan lähettää mainoksia ja se retartegoitu mainos seuraa henkilöä eri sivuille.
Konversio = Tarkoittaa sivustolle laitetun tavoitteen täyttymistä. Mitä korkeampi konversio, sitä paremmin verkkosivusi rohkaisee kävijää tekemään haluttuja tavoitteita.
Landing-page = Käsitteellä landing page tarkoitetaan useimmiten verkkosivua, jolle kävijä päätyy klikattuaan mainosta
CTR-% = Click Through Rate = Clikkausten määrä sivustolla.
Transaktio = monta peräkkäistä tapahtumaa peräkkäin, jos yksi peruuntuu se ei ole transaktio.
CPC-hinta = Cost per click, eli mainostaja maksaa klikatuista mainoksista.
Meta-avainsanat = Metatiedot ovat tietoja, jotka eivät näy suoraan verkkosivulla, mutta esimerkiksi selaimet ja hakukoneet käyttävät niitä. Osa metatiedoista näkyykin käyttäjälle juuri selaimen tai hakukoneiden kautta.
Meta-kuvaus = Meta kuvaus on lyhyt, noin 160 merkkiä pitkä, tiivistelmä yksittäisestä www-sivusta.
Blogi = Web Log = henkilö tai yritys joka kertoo omia juttujaan blogissa.
SEM = Search Engine Marketing = Esm on internetti markkinoinnin muoto
SEO = Search Engine Optimization = hakukoneoptimointi
Post-click marketing =
ROI = Return Of Investment =. Tunnusluku, joka ilmaisee, kuinka paljon investoinnille saadaan tuottoa. Voidaan esittää usealla tavalla.
CPO = Cost - Per - Order = nettimainonnan kustannukset jaettuna määrällä.
GDN = Google Display Network = Yli miljoonan verkkosivuston, videon ja sovelluksen ryhmä, jossa mainoksia voidaan näyttää.
Affiliaatti-ohjelmat= Affiliate - Marketing = Affiliate-ohjelma eli kumppanuus-ohjelma suomennettuna on internet markkinoinnissa julkaisian ja mainostajan välinen sopimus.
CPM-hinnoiteltu= Cost - Per - Mille = liittyy banner-mainonnan ostotapoihin, eli mainostaja maksaa mainoksista per tuhat esityskertaa.
CPA = Cost - Per - Action = liittyy banner-mainonnan ostotapoihin, eli mainostaja maksaa mainoksista vain silloin, kun mainosklikkaus johtaa esim. ostotapahtumaan tai muuhun etukäteen määriteltyyn transaktioon sivustolla, esim.
Mobiilihaku = internet-hakujen tekoa älypuhelimella tai muulla mobiililaitteella
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti