maanantai 25. elokuuta 2014

Verkkokaupan suunnittelu osa 2

1. Asiakas segmentti

- Kaiken ikäiset peleistä kiinnostuneet ihmiset, ammattilais ja hupikäyttöön.
Erityisemmin 12- 24 vuotiaat (enimmäkseen miespuoliset). Tyypillinen asiakas on miespuoleinen henkilö, joka kuuntelee musaa esim. Suomihiphop, katselee elokuvia kuten Batman ja expendables ja hankkii vaatteensa H&M liikkeistä.

2. Arvolupaus

- Kaupan tarjousten avulla jää enemmän rahaa käteen. Tuotteilla on myös pitkä takuu ikä. Tuotteet toimivat moitteettomasti ja  toimitukset tulevat ajallaan.

3. Markkinointi, myynti ja toimitus

- Mainostetaan Facebookissa ja pelisivustoilla esim. Livegamers.com yms. ja osallistuu pelimessuille. Myynti organisoidaan helpoksi, kukaanhan ei tykkää seilata monella erillaisella maksutapa sivustolla, kun haluaa ostaa jotain. Me toimitamme postiin, SMARTpostiin, matkahuoltoon, ja nouto myymälästä.

4. Asiakassuhteet

- hoidetaan internetissä, pidetään ajan tasalla uusilla tarjouksilla joita lähetetään sähköpostiin. Kerää pisteitä jokaisesta ostoksesta gamersblast score kortille, joka saa ihmiset pysymään asiakkaina.

(Gamersblasts core kortille kerätään pisteitä ostetuista tuotteista, kun tarpeeksi on pisteitä saa isoja alennuksia).

5. Kassavirta

- Tuotteet ovat hiukan halvempia kuin isoissa kaupoissa (Citymarket, Prisma) ja tarjousten avulla vielä halvempia.
Yritys saa rahaa takuista, tuotteista, tarjouksista,

6. Kriittiset resurssit

- Tuotteita täytyy olla jotta saa tehtyä tarjouksia eli valmistaja. Toimituksen on saatava eteenpäin, joten posti on kriittinen.

7.  Kriittiset tehtävät

- Käytetyt pelit pitää testata toimivatko ne jos on jotain pätkimisiä levyt pitää hioa ehjiksi. Jos peli hajoaa takuu korvaa ja saa uuden saman pelin kaupan päälle. Kun asiakas tulee eka kerran ostamaan, myyjä kertoo Gamersblast score kortista josta saa piteitä.

8. Yhteistyökumppanit

- yhteistyö kumppaneita on mistä saa pelit ja muut uudet tuotteet sieltä mistä niitä valmistetaan. Kaikki paikat mihin saa lähetettyä tavaran, jotta saa ajallaan perille.

9. Kustannusrakenne

Postille, nettikaupasta, tuotteiden tilauksista syntyy kustannukset liiketoimintamallin toteuttamiseen.
kulut on kiinteät paitsi posti riippuen tilauksista ja käytettyjen levyjen korjaus.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti